El Bolson/Patagonya   (03-11 ocak 2016)

1 hafta kaldık El Bolson’da. Aslında bizim gibi küçük çocukları olan aileler için fazla bile sayılabilir gezginseniz eğer. Gerçi bizim çocukların en güzel vakit geçirdiği yer oldu. Doğanın, temiz havanın tadını çıkardık. Koşturmadan, sakin sakin geçirdik 1 haftamızı. Dağlık bir bölge olduğu için çok fazla ‘outdoor’ aktivite var. Trekking rotaları çok güzel. Fakat küçük çocuklarla yapılacak gibi değil. Sonra nehirler nefis. Rafting en çok yapılan aktivitelerden bir diğeri ama 7 yaşın altındaki çocuklarla o da yapılamıyor.
Peki biz neler yaptık? Bir kere doğanın tadını çıkardık. Yavaş hareket ettik. Geldiğimizin ertesi günü çocuklarımızın yaşına göre uzun sayılacak bir dağ yürüyüşü yaptık ki sonu Rio Azul’u tepeden görebileceğimiz ‘mirador’ a yani gözlem yerine kadar gitti. Manzara ilkokulda yapmaya çalıştığımız resimlerin gerçeği gibiydi. Karlı dağlar arkada, masmavi bir nehir kıvrıla kıvrıla akıyor yemyeşil ağaçların ortasından ve hava çok sıcak. Buraya tırmanışımız 1,5 saat kadar sürdü. Bazı yerleri Mira için zorluydu. Hatta daha tırmanışın en başında hafiften cozurdadı. Çünkü tam öğlen uykusu saatinde ve günün en sıcak zamanında başladık yürüyüşe. Bizim zamanlama hatamız oldu. O cozurdama sırasında tam Mira’yı Boba’ya atmıştık ki harika bir şey oldu ve yürüyüşün gidişatını değiştirdi. Önümüzden domuza benzeyen köpek yavruları geçmeye başladı. ‘Miraa baksana yavrulara amma da domuza benziyorlar’ derken ben, arkadan anne domuz görününce bunların gerçek domuz olduğunu anladık. Hayatımda daha önce böyle bir şey görmemiştim. Ben bile çok heyecanlandım. O gazla Mira Boba’dan indi ve ‘mecera’ başladı… Yolun sonuna kadar yürüdü, çoğunu tırmandı. Sinan desen doğuştan dağcı geniyle doğmuş bir çocuk bence. Keçi gibi tırmandı valla:)

Dönüşü Boba’da yaptı Mira ama genel olarak bit kadar boyuna iyi performans sergiledi yine de.

Rio Azul’u tepeden gördüğümüz noktanın hemen yanında bir de meşhur Cabeza del Indio vardı. Belli bir perspektiften bakınca kızılderili kafası şeklinde görünen bir kaya. Tabelalara göre iki noktanın arası 500m falan olmalıydı. Fakat sıcak çok sağlam bastırmıştı, çocuklar ve hatta bizler de yeterince yorulmuştuk. Özgür grubun geri kalanını gölge bir yere parketti ve keşfe gitti. Geldiğinde Cabeza del Indio’nun bizim için bir hayal olduğunu anlamış olduk. 500m sonra onun bulunduğu parka giriş yapılıyormuş. Sonra da bayağı bir yürüyüş mesafesi varmış tırmanışlı. Paşa paşa geri döndük.

Böyle fazla tırmanışlı yollarından dolayı göremediğimiz bir kaç yer daha oldu. Dönüş yolunda hafiften kaybolur gibi olduk orman yolunda. Aslında kaybolmamışız ama lokal biriyle karşılaşınca öğrendik ki bizim tuttuğumuz yol merkezden çok uzak bir yere gidiyormuş. Sağ olsun bizi aldı inişe kadar götürdü.

O günkü yürüyüş en aktif aktivitemiz oldu kaldığımız süre boyunca.

Sonraki gün Rio Azul’a girilebilen ve sadece bir küçük işletmesi olan Dona Rosa’ya gittik. Hielo Azul diye geçiyor. Yatakhane tarzı konaklama yapılabilecek odaları var. Ortak duş-tuvalet kullanımlı. Çocuklar o buz gibi nehir suyuna girdiler. Bayağı bildiğin kar suyu ayol biz akdeniz insanlarına zor o iş:) Ben dizlerimin üstüne kadar girerek Mira’yı eyledim anca. Bir de bi ara ayağımdan çıkan terliklerimi yakalamak için can havliyle koşunca göğsüme kadar girmiş oldum da nefesim kesildi.

El Bolson’un en meşhur yerlerinden biri de pazarı. En hareketli olduğu zaman cumartesiymiş. Çeşit çeşit standların, genç hipilerin olduğu bir pazar. Biz oradayken diversitad festivali’ne denk geldik. Her türlü cinsel tercihten insanlar küçük bir yürüyüş yaptılar ve sonrasında minik bir partiyle bitirdiler günü. Nasılsa hipi kasabasındayız bu festival çok büyük olur diye o gün evden çıkmadan dinlendik, çocukları uyuttuk falan ki gece geç saate kadar kalabilelim. Coşalım. Fakat küçücük bir aktivite oldu. Kiminin çıplak memeleri, kimi kızların sakalları, kimi sakallı adamların etekleri, elbiseleri dikkatini çekti Mira’nın. Bundan sonra bu hayatında kendinden farklı görüneni ötekileştirir mi? Kendinden farklı olanın aslında hiç bir farkı olmadığını anlamanın, içselleştirmenin en güzel yolu. Kocaman gökkuşağı bayrağının altında hepbirlikte dans ettik.

Bir başka gün de at binmeye gittik ki burada yapılacak en güzel aktivitelerden biri bence çünkü dağlarda, ormanın içinde önde rehber arkada bağımsız atlarda da siz geziyorsunuz. Aslında at turları nehirin içinden atlarla geçilerek 2 saat falan sürüyor da çocuklar onu yapamıyor. Hatta 3-4 günlük kamplı at turları da var. Çocukla olunca tüm turlar modifiye ediliyor. Biz 1 saatlik tur yaptık ki o da anlamadan geçti. Bir ara uçurumun kenarındaki patikadan geçerken yüreğim hopladı. Zaten benim yüreğim en başından hoplamıştı. Benim at biraz asi çıktı. Grubun gerisinde kalıp yemek yemeler, çiftlikten çıkarken arkasını dönüp tuz yemeler, yolda rastladığımız diğer grubun atına kişneyip üstüne doğru yürümeler derken ben ciddi tırstım da rehber aldı beni kendi arkasına koydu. Atımın da ipini tuttu! Ben öyle bağımsız gezmedim yani ama iyi de oldu. Boşversene yoksa kalpten gidecektim. Yayıldım atıma yaya yaya gezdirildim.

Başka bir gün de Puerto Patriada’ya gittik özel bir taksi tutup. Tüm Patagonya’nın en sıcak gölü olduğunu söylemişlerdi ama en sıcağı bile buzlu su diyeyim ben sana. Herkes mangala, pikniğe ya da kampa gelmiş şekerim biz dımdızlak etsiz kalakaldık. Şoförümüzün söylediğine göre o bölgede noel zamanı bu gölün etrafında kamp yapmak adetmiş. Hava da serindi. Göle de giremedik. Dolayısıyla akşamüstü dönecekken daha erken döndük. Yuvamıza gidip mangalımızı yaktık biz de.

Böyle böyle günlerimiz geçti ve bir sonraki durağımız olan San Martin için yola çıkma vakti geldi.

One thought on “El Bolson/Patagonya   (03-11 ocak 2016)